Mijn wachtwoord wordt niet herkend, wat nu?
Klik op 'vergeten?' onderin het inlog-blokje en vul vervolgens je e-mailadres in. Je krijgt daarna (vrijwel direct) van Paiq een e-mail, waarin een link staat waarmee je opnieuw je wachtwoord kan instellen. Heb je deze e-mail niet ontvangen? Kijk dan in je spam-box.
Ik ontvang geen bevestigingsmail om mijn wachtwoord in te stellen, wat nu?
- Bekijk of het bericht misschien in je spambox is beland.
- Je kan ook support@paiq.nl als veilige afzender instellen en opnieuw een nieuw wachtwoord aanvragen via de inlogpagina van Paiq.
Waarom werkt de site traag?
Bij Paiq doen we er alles aan om de site zo snel mogelijk te laten werken. Mogelijke oorzaken van een trage werking kunnen zijn:
- Er maken teveel apparaten (mobiel, laptop, pc) op hetzelfde moment gebruik van de internetverbinding.
- De draadloze verbinding (WiFi) is niet sterk genoeg.
- Een verouderde browser. Installeer de nieuwste versie en kijk of de site nog steeds traag is.
Ik krijg de melding 'Geen verbinding met de site', hoe kan dit?
De verbinding is tijdens je bezoek aan Paiq weggevallen. Mogelijke oorzaken zijn:
- De internetverbinding tussen jou en Paiq is weggevallen.
- Er is een probleem met de site. Dit komt weinig voor, maar kan gebeuren. In dat geval: sorry!
Ik kan niet op de site komen, wat nu?
Paiq zit technisch ingewikkelder in elkaar dan de meeste websites, waardoor elke onderbreking in de verbinding merkbaar is. Soms krijg je hier een foutmelding van. Hieronder omschrijven we mogelijke oorzaken en hoe je ze eventueel kan achterhalen/oplossen.
- Je hebt een firewall of antivirusprogramma op je computer. Om te testen of dit van invloed is, kan je tijdelijk beide programma's uitzetten. Vervolgens probeer je opnieuw naar paiq.nl te gaan. Lukt dit? Dan weet je zeker dat het aan de instellingen van je firewall of antivirusprogramma ligt. Vergeet niet naderhand beide programma's weer in te schakelen. Sommige foutmeldingen verwijzen ook direct naar een instelling in je firewall of antivirusprogramma.
- Je browser (bijv. Internet Explorer, Google Chrome, Firefox, Safari) kan verouderd zijn. Of je hebt bepaalde plug-ins geinstalleerd, waardoor de site bijvoorbeeld niet (geheel) kan laden. We raden aan om de meest actuele versie van je browser te installeren.
We hebben goede ervaringen met Google Chrome en raden regelmatig aan deze browser op je computer te installeren (i.p.v. bijvooorbeeld Internet Explorer). Installeer
hier direct Google Chrome. Het kan helpen om iemand die verstand heeft van internet (of computers in het algemeen) eens met je met je mee te laten kijken. Heb je verschillende onderdelen zoals hierboven nagekeken? Of krijg je een duidelijke foutmelding die je niet kan herleiden? Stuur dan een paar 'screen shots' met de foutmelding naar
team@paiq.nl.
Ik krijg een foutmelding, wat nu?
Een foutmelding van Paiq herken je aan de rood kleurende balk bovenin. Fouten worden direct doorgegeven en wij zullen naar een oplossing gaan zoeken, heb je directe hinder van het probleem? Neem dan contact op met support.
Welke browsers ondersteunt Paiq?
Actief ondersteunen we Internet Explorer 11+, en recente versies van Google Chrome, Firefox, Opera, Safari en Edge.